Tuesday 11 September 2012

PENDAFTARAN KE TABIKA KEMAS TELAH DIBUKA

 
Untuk makluman Tuan / Puan / Saudara / Saudari, Pendidikan Pra-Sekolah di TABIKA KEMAS menggunakan tenaga pengajar yang terlatih dan berpengalaman. Kami menawarkan pendidikan kepada kanak-kanak berusia 4 hinga 6 tahun dan memberikan keutamaan kepada kanak-kanak yang mendaftar awal. Ibubapa dan Penjaga juga tidak perlu gusar kerana TABIKA KEMAS juga menggunakan Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (KSPK), Kementerian Pelajaran Malaysia yang memberi penekanan kepada Pendidikan Interaktif yang merangkumi :

  1. Bahasa dan Komunikasi ( Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris )
  2. Perkembangan Kognitif
  3. Kerohanian dan Moral ( Pendidikan Islam, Pendidikan Moral)
  4. Perkembangan Sosioemosi
  5. Perkembangan Fizikal
  6. Kreativiti dan Estetika (Program Kemahiran Keibubapaan, Program Pengukuhan dan Pengkayaan, Kokurikulum (Sukan/Bakat,Belajar Muzik, Mengaji, Lawatan Sambil Belajar)).
Selain itu, baju dan buku aktiviti akan diberikan secara percuma kepada mereka yang layak. Makanan Tambahan yang berkhasiat juga diberikan kepada anak-anak TABIKA KEMAS.

Pendidikan awal adalah HAK ANAK-ANAK. Oleh itu, pendaftaran ke TABIKA KEMAS bagi sesi 2013 telah dibuka sehingga bulan November 2012. Borang pendaftaran boleh diperolehi di TABIKA KEMAS yang berhampiran atau dari laman sesawang KEMAS iaitu http://www.kemas.gov.my 


1 comment: